Ne postoji vozač koji se pri pomisli na proces registracije vozila obraduje. Najveće muke nastaju kada se ovaj proces zakomplikuje, a to se najčešće dešava kada vozilo ne prođe tehnički pregled.

Zato želimo da Vam pomognemo da promenite pristup. Svrha tehničkog pregleda je da proveri da li je vozilo tehnički ispravno kako bi bezbednost u saobraćaju bila podignuta na viši nivo.

U nastavku ćemo navesti na šta sve treba obratiti pažnju kako bi pravovremeno spremili vozilo za tehnički pregled i dodatno ćemo Vam olakšati proces registracije

Očistite i operite vozilo

Ako na tehničkom pregledu dovedete prljav automobil biće vraćen, zato što se sad sve snima i slika, a prljavština može prekriti određene delove pri proveri. Nisu zakonski razlozi jedini zbog kojih trebate ovo da uradite već najviše zbog Vas jer ovima pokazujete profesionalni pristup.

Kada odlazite na proslave ili sastanke, takođe doterate sebe malo. A pre zubara operete zube, zar ne? Na ovo treba da gledate apsolutno na isti način. 

Spoljni deo vozila

Prvo ćemo obratiti pažnju na ono što je najvidljivije. Auto ne sme imati značajnija oštećenja na karoseriji, odnosno ne sme imati oštećenja koja mogu da utiču na njegovu funkcionalnost. Ako se na automobilu nalaze značajni znaci rđe i truleži nemojte ni pomišlati da krenete na tehnički pregled dok to ne sredite.

Svi brisači (prednji i zadnji) moraju biti ispravni i čvrsto pričvršćeni, a metlice na njima ne smeju biti istrošene. 

Sva vrata se moraju ispravno zatvarati i moraju imati ispravan sistem zaključavanja na svim vratima. Stakla moraju biti svugde postavljena i ne smeju imati oštećenja na njima. Isto važi za retrovizore, oni ne smeju biti oštećeni kao ni ogledala na njima.

Prskalice za pranje prednjeg (šoferšajbna) i zadnjeg stakla moraju biti ispravne. Ono što još trebate proveriti, a što se i inače proverava na svakih mesec dana je pritisak u gumama.

Pobrinite se da je u pneumaticima pritisak koji je preporučen za Vaše vozilo. 

Obavezna oprema u autu

Posedovanje dodatne opreme u autu može Vam pružiti neophodnu pomoć u nepredviđenim situacijama i izvući iz nevolje. Neka dodatna oprema je i zakonski određena kao obavezna tako da bez nje ne možete proći tehnički pregled. Obavezna dodatna oprema je: 

  • Reflektujući (svetleći prsluk) – U slučaju kvara vozila na putu potrebno je imati ovaj prsluk kako bi bili lakše uočeni od strane vozača koji se kreću tim putem
  • Sigurnosni trougao – Ovim upozoravate ostale vozače da će naići na pokvareno vozilo na putu, a može uticati da dobijete pomoć a strane
  • Rezervni točak ili set za reparaciju guma – Potrebno kako bi ste u slučaju probušene gume mogli da stignete do najbližeg servisa
  • Prva pomoć kojoj nije istekao rok trajanja
  • Sajla ili kruta veza za vuču 

Pored obavezne dodatne opreme poželjno je imati i opremu koja nije obavezna, ali Vam može značiti. Neke od tih vrsta oprema su: 

  • Dizalica 
  • Kablovi za paljenje 
  • Rezervne sijalice
  • Aparat za gašenje požara(U nekim zemljama je i obavezan)
  • Lanci za sneg

Provera vozila ispod haube

Ispod haube prvo što se proverava je broj motora i šasije. Potrudite se da posebno očistite taj deo kako bi bio čitljiv. Obezbedite da sve tečnosti (ulje, kočiono ulje, rashladna tečnost itd.) budu u dozvoljenom opsegu i postarajte se da se menjaju na vreme, pogotovo kočiona tečnost, jer Vas zbog toga mogu vratiti sa tehničkog.

Ostatak instalacija ne sme biti oštećen i sve mora biti dovoljno čvrsto pričvršćeno i fiksirano. 

Trap i kočnice

Ovo je stavka za koju bi se ipak trebali obratiti majstoru. Što se tiče bezbednosti, ovi delovi su jedni od najbitnijih. Obavite proveru, ako treba zamenite sa novim delovima i uverite se da možete da se oslonite na trap i kočnice

Izduvni gasovi

Granica u kvalitetu izduvnih gasova zavisi od godišta automobila. Što je vozilo starije to se više toleriše.  Kada motor, sistem paljenja, ubrizgavanje slabije radi, kao i kad iz nekog razloga motor  troši više ulja može pasti iz testa izduvnih gasova.

Zato se pobrinite da rešite ove probleme. Dodatnu pomoć može pružiti DPF filter, katalizator, a dodatni efekat možete postići dekarbonizacijom koja služi da pročisti ceo izduvni sistem automobila. 

Svetla

Kako biste prošli tehnički pregled apsolutno sva svetla moraju raditi uključujući i ona koja služe za osvetljenje tablica. Ovo možete lako sami proveriti tako da nemojte krenuti na tehnički pregled bez ove provere. Ksenonska, LED i bilo kakva dodatna svetla bez atesta budite sigurni da neće proći. 

Unutrašnjost automobila

Možda na prvi pogled ne deluje previše značajno, međutim u unutrašnjosti automobila imamo element koji bitno utiču na bezbednost saobraćaja. Prvenstveno svi pojasevi moraju biti ispravni, a na takođe na svim sedištima se moraju i nalaziti i nasloni za glavu.

Sistem koji omogućava sedištu da se pomera napred nazad kako bi se prilagodio vozaču mora biti ispravan. Od elektronskih delova bitno je da ventilacioni sistem i grejanje radi kako bi odmaglili šoferšajbnu u određenim situacijama, kao i grejač za zadnje staklo.

Poslednja, ali ne i najmanje bitna stavka je da proverite da li su broj šasije i identifikaciona pločica automobila vidljivi. 

Proces registracije

Kada prođete tehnički pregled on važi još 30 dana i u tom periodu možete završiti proces registracije vozila. Budite sigurni da ste pripremili svu potrebnu dokumentaciju. Nekada je bilo potrebno da idete u MUP da biste završili proces, ali sada postoje agencije za registraciju vozila koji to rade za Vas, tako da sve završavate na licu mesta i nema beskonačnih čekanja u redovima. 

Usluga ključ u ruke

Vreme je postalo izuzetno dragocena stvar tako da mnogi ne žele da gube vreme na proces registracije vozila koji je ipak zakonski obavezan.

Zato su neke agencije za registraciju vozila otvorile uslugu koja se zove “Ključ u ruke”. Ona se obavlja tako što neko od radnika dođe na kućnu adresu po Vaše vozilo koje je osigurano tokom odsustva, a po potrebi se obezbedi i zamensko vozilo.

Nakon obavljenog procesa registracije vozila, na kućnu adresu se dostavlja vozilo i tako ostvarite ogromnu uštedu vremena u ovom procesu.