Posvećenost razvoju veština i sposobnosti treba da bude podstaknuta još u najranijem periodu detinjstva, i kasnije odrastanjem, kako od strane roditelja, tako i drugog okruženja. Sve je veći broj mališana koji borave povremeno ili često u skladnom prostoru omiljene dečije igraonice, što je veoma korisno za razvoj njihove ličnosti. 

Kako preporučuju pedagozi, psiholozi i drugi iskusni stručnjaci, boravak u društvu, posebno sa vršnjacima ili srodnim generacijama dece izuzetno je važno za forimiranje osobina, psihomotorni razvoj, komunikativnost i vrline. S tim u vezi, dečije igraonice predstavljaju pravo mesto na kojem mogu da usvajaju mnoge vrednosti, pokazuju svoje sposobnosti i unapređuju ih na kvalitetan i temeljan način.

Socijalna interakcija sa drugom decom

Boravak mališana u prostoru ili dvorištu dečije igraonice neminovno znači susret sa drugom decom, najčešće istog ili srodnog uzrasta, odnosno sa vršnjacima. To je izuzetno značajno za podsticanje razvoja društvenih veština – otvorenost za upoznavanje, komunikativnost, saradnju, deljenje i prihvatanje drugih. 

Socijalna interakcija podrazumeva aktivnu komunikaciju i saradnju sa drugom decom, dogovaranje oko igre i igračaka, deljenje zajedničkog prostora i stvari, uz međusobno uvažavanje i razumevanje, što prati i iskusno i profesionalno osoblje. Dečije igraonice ispunjene su grajom i smehom, a sve to je veoma pozitivno za ukupni razvoj ličnosti deteta, posebno društvenost i otvorenost za igru sa drugima.

Edukacija na zabavan način 

Današnje dečije igraonice akcentuju posebno notu edukacije, odnosno učenja kroz igru na osnovu raznih programa rada sa mališanima, na način da budu srećni i zadovoljni, a roditelji ponosni na nove stvari koje su naučili. Konkretno, kroz igru mnogo toga uče – počevši od boja, slova i brojeva, a uz radionice i kvizove pokazuju svoje sposobnosti i znanja, kao i unapređuju spektar informacija. 

U zavisnosti od interesovanja, učestvuju u muzičkim i sportskim igrama, pokazuju kreativnost i sklonost ka umetnosti – bojenju, crtanju ili slikanju, kao i drugim sferama koje ih ispunjavaju. Sve navedeno pokazuje da se vreme provedeno u prostoru dečije igraonice organizuje na kvalitetan način i u cilju zadovoljstva kako mališana, tako i roditelja.

Razvoj veština i sposobnosti

Navedeno je mnogo benefita za razvoj ličnosti mališana koje pruža vreme provedeno u uređenom ambijentu dečije igraonice, a dodatno se može analizirati podsticanje razvoja sposobnosti i veština. Naime, kroz igru sa drugom decom podstiče se sklonost ka uvažavanju njihovih potreba i ličnosti, razmenjuje se mišljenje i pokazuju stavovi. Takođe, može se videti koja ponašanja su adekvatna, a koja ne, kao i učestvovati u rešavanju načina na koji podeliti igračke i igrati se sa zadovoljstvom svih učesnika. 

U tom pogledu, stiče se osećaj za druge i njihove potrebe, a kroz radionice dečije igraonice pokazuju i individualne, ali i timske veštine. Deca imaju priliku da pokažu koliko brzo trče u sportskim aktivnostima, osećaj za muziku, sklonost ka crtanju i kreativnosti, kao i da, baveći se tim sadržajima, unaprede sve svoje veštine i sposobnosti.

Širok spektar benefita može se nabrojati kada se analiziraju dobre strane koje imaju dečije igraonice za razvoj ličnosti mališana. Mnogo toga novog se može naučiti svakoga dana, vreme se provodi na kvalitetan način i uz korisne aktivnosti, sadržaji imaju zabavan, ali i edukativan karakter, što znači da su igraonice idealno mesto za sve uzraste deteta.