Tepih je vrlo važan element enterijera, istovremeno i funkcionalan i dekorativan, a usled šarolike ponude, katkada nije jednostavno napraviti odabir. Danas je prodaja tepiha, odnosno kupovina – u zavisnosti iz kog ugla posmatramo – umnogome olakšana, pre svega zahvaljujući internetu.

VAŽAN JE IZBOR

Tepisi predstavljaju podnu oblogu kojom se štiti pod, koja upija prašinu, ali koja čini da nam boravak u prostoriji bude topliji i udobniji. Zahvaljujući ovim oblogama parket, laminat i drugi podovi ne habaju se prilikom hodanja i pomeranja nameštaja. Iako su, dakle, višestruko korisni i nadasve praktični, tepisi su ipak i vrlo važan estetski komad svakog enterijera koji treba da upotpuni izgled celog prostora. Vizuelno, odnosno oblikom, bojom, dizajnom i materijalom treba da čini skladnu celinu s ostatkom enterijera, sinhronizovan i u stilu, čak i kada predstavlja ekscentričan detalj. Budući da umnogome može uticati na izgled prostora, ali i udobnost, prodaja tepiha decenijama ne jenjava – menjaju se samo trendovi.

ŠIROKA PONUDA

Gotovo se za svaki enterijer mogu naći podesni tepisi, za svaki stil i svačiji ukus, različitih brendova i cena. Te tako imamo i ovalne i okrugle, kvadratne i pravougaone, različitih veličina, masivnosti i gustina, sa gušćim i ređim tkanjem, odnosno sa više i manje čvorova; razlikuju se boje i dezeni, pa imamo i jednobojne i šarene, sa različitim floralnim, geometrijskim ili apstraktnim šarama, dečjim motivima, sa resama ili bez njih, čupave i glatke. Najveća je razlika u materijalima, te su u prodaji tepisi i od prirodnih i od sintetičkih materijala, poput vune, svile, pamuka, ili pak akrila, viskoze, polipropilena i drugih. Ipak, najveća je i najbolja prodaja tepiha koji su trenutno odraz modernosti, kao što su oni jednobojni, svedenog dizajna i neutralnih ili vrlo intenzivnih boja, čupavi ili sa apstraktnim motivima, uklopivi u minimalistički stil. No, danas su atraktivni i oni sa orijentalnim šarama, koji u modernom prostoru mogu delovati vrlo šik.

SAVREMENI TRENDOVI

Prodaja tepiha umnogome je olakšana time što zahvaljujući sajtovima salona možemo na miru detaljno pogledati ponudu, klasifikovati tražene artikle po cenama, veličini, kolekcijama, materijalu ili nekom drugom parametru. Pogledati ponudu više brendova, uporediti modele, cene, kontaktirati sa radnjama putem mejla, četa ili telefona, odnosno informisati se o svim željenim detaljima. Osim toga, od velike pomoći pri prodaji tepiha jesu i profili na društvenim mrežama. Oni doprinose prevashodno tome da budemo u toku sa ponudom i potencijalnim sniženjima, dok, sa druge strane, u prodavnice obično odlazimo kada smo se sasvim odlučili da pazarimo. Prilikom odabira od pomoći su i mnogobrojni časopisi o uređenju, i štampana i veb izdanja, a u kojima možemo dobiti vrlo korisne savete i predloge za uređenje. Tu su, naravno, i iskustva drugih ljudi, sa kojima se možemo upoznati čitajući komentare ili forume, te se naposletku lakše odlučiti za materijal, boju ili oblik.

KUPOVINA I IZ SOPSTVENOG DOMA

Iako su dobro opremljeni saloni važni, činjenica je i da prodaji tepiha doprinosi i mogućnost onlajn kupovine, odnosno naručivanja preko interneta. Kao i kada su drugi kućni elementi posredi, možemo, sagledavši ponudu, pazariti i iz fotelje. Dakle, do novog tepiha nikad brže i lakše!